dinsdag 29 maart 2016

Toen en Nu: Zeg 'ns Aaa

In de laatste prijzencircusfolder van V&D stond als één van de aanbiedingen de complete box van de destijds uitermate populaire serie "Zeg ns Aaa". De serie heeft vanaf 1 januari 1981 t/m 13 februari 1993 gelopen, om in 2003 en 2004 met een aantal originele acteurs in een theaterversie terug te komen en in 2009 voor één seizoen weer op TV met ook slechts een aantal oud gedienden.

Deze box bevat alle 212 afleveringen van 1981 t/m 1993, en hoewel dit item in de folder stond afgebeeld kregen we er maar liefst één stuks van binnen. En raad eens wie die box heeft aangeschaft? Precies, in één keer goed. Ik had toen al m'n voorgevoel gedeeld met een aantal collega's dat we met 200 kilometer per uur op het faillissement aan het afstormen waren en ik rechtvaardigde de aankoop dan ook door uit te leggen dat ik toch wát te doen moest hebben met al die te verwachten vrije tijd (cabaret).

Ik ben nu in seizoen 1985/1986, en het leek me leuk om een toen en nu te maken van de hoofdrolspelers uit die eerste jaren. De meesten komen we met enige regelmaat nog tegen in een films of series, dus geen uitgebreide biografieën, maar gewoon een fotocollage.

Dr. Lydie van der Ploeg - Sjoukje Hooymaayer (75)

Dr. Hans Lansberg - Manfred de Graaf (77)

Mien Dobbelsteen - Carry Tefsen (77)

Koos Dobbelsteen - John Leddy (86)

Gert-Jan van der Ploeg - Hans Cornelissen (59)

Pien van der Ploeg - Monique Rosier (53)

Nancy van der Ploeg - Renée Soutendijk (58)

Jopie Schellenduin - Herman Kortekaas (85)








1 opmerking: