donderdag 26 mei 2016

Barbara Dex award 2016

Het bruisend georganiseerde Eurovisie Songfestival ging dit jaar met een sisser uit toen bleek dat Jamala, de hysterisch schreeuwende en gillende zangeres uit Oekraïne had gewonnen met haar aanklacht tegen het Rusland van 1944. Ik vond het het slechtste lied van dit jaar. Nu dit dus een succes is gebleken staat niets Israël in de weg om de genocide op de Joden eens in een lied te verwerken, of wat te denken wat een inspiratiebron dit moet zijn voor de door Duitsland bezette landen in de bange jaren 40-45, of laten nog verder teruggaan in de tijd, naar wat Nederland de Belgen ooit heeft aangedaan. Noem me ouderwets als je wilt, maar ik vind het Eurovisie Songfestival niet het podium voor dit soort liedjes. Maar genoeg hierover, water onder de brug.

Traditiegetrouw wordt een week na het evenement de winnaar van de Barbara Dex award bekend gemaakt. Wie was de meest wanstaltig geklede artiest van dit jaar? Vorig jaar won Trijntje Oosterhuis deze award met overmacht. Zelf had ik dit jaar op Jamie-Lee Kriewitz uit Duitsland gestemd, haar Minnie Mouse outfit vond ik meer dan erg, ze is uiteindelijk als 2e geëindigd. De winnares is met 770 van de 2221 stemmen Nina Kraljić uit Kroatië geworden die met een enorme niet ter zake doende creatie denk ik wilde verbloemen dat ze ontzettend vals zong.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten