woensdag 4 mei 2016

GeLinkedIned

Na ooit eens een halfslachtige poging te hebben ondernomen, heb ik gisteren besloten om mijzelve op 'Het grootste professionele netwerk ter wereld' LinkedIn aan te melden. Dit onder het mom baat het niet dan schaadt het niet, want de meningen om mij heen zijn er over verdeeld. Zelf heb ik het idee dat het enkel functioneel is als je in het hogere segment opereert qua werk, en niet zoals ik tot het voetvolk behoort. Maar ook daarover lopen visies uiteen.

Waar ik de grootste moeite mee heb is het 'jezelf promoten'. Ik ben nog van de generatie dat het jezelf op de achtergrond houden als een deugd werd gezien, terwijl het nu maatschappelijk min of meer vereist is om jezelf te presenteren met een 'tádááá hier ben ik'-attitude. Ik ben daar zo niet goed in. Ik heb mijn promotieverhaaltje dan ook nog niet ingevuld op LinkedIn, alleen de naakte feiten.

Wel heb ik al connecties, zelfs uit Canada, vrienden Gaetano en Nick hebben mijn uitnodiging aanvaard, en dat vind ik dan weer goed staan op m'n profiel, zo van, wat een werelds mensch, die moeten wij eens uitnodigen. Maar waarschijnlijk werkt dat helemaal zo niet, en vind alleen ik het opzienbarend.

Ook volg ik wat in mijn ogen leuke bedrijven zijn via LinkedIn, dan kun je geloof ik zien wanneer zij vacatures hebben, want daar draait het natuurlijk allemaal om. Eind van de maand heb ik een afspraak met het UWV, dan krijg ik een echt levend mens te spreken, een soort evaluatie van wat ik heb gedaan de afgelopen 3 maanden en wat er aangevangen moet worden met me, en één van hun suggesties zal natuurlijk zijn om een LinkedIn profiel aan te maken, en dat ben ik dan alvast voor.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten