vrijdag 8 juli 2016

'n Bucklertje

Mensen die mijn bloggeschiedenis minutieus uitpluizen zullen ontdekken dat er plotseling een onduidelijk hiaat in te vinden is: er is namelijk geen blog meer op 20 februari van dit jaar. Daar stond wel een blog, maar ik heb deze verwijderd. In die blog ventileerde ik op wat opgeklopte wijze mijn ervaring met een bepaalde website, daarbij de blog wel eindigend met de sleutelzin: 'Hoewel ik natuurlijk mijn hand in eigen boezem moet steken omdat ik het zelf niet goed gelezen heb'

Gisteren kreeg ik een mail van een medewerker van die website, een collega had hem op de blog geattendeerd, en legde de werkwijze van de site uit, waar ik in eerste instantie overheen had gelezen, en vertelde meteen dat het natuurlijk niet de bedoeling is dat ik een slechte ervaring met hun site ervaar, hij hoopte dat ik in de toekomst tóch weer gebruik ervan zou maken en had begrip voor mijn verhaal en wilde het bedrag die ik voor hun diensten had betaald retourneren. Daarbij het verzoek dat hij het erg zou waarderen als ik de blog over hun site zou willen verwijderen, want, zo ging hij verder, "zo staan wij 1-0 achter bij de bezoekers van jouw blog terwijl dit niet de bedoeling is."

Mijn eerste reactie was iets van 'hoe snel vergeten wij de boekverbrandingen van 1933' en iets over vrijheid van meningsuiting, maar hij had wel een punt. Niets geeft mij in deze het recht om een bedrijf een 1-0 achterstand te bezorgen. Bovendien weet ik als 51 jarige werkzoekende als geen ander hoe het is om met 1-0 achter te staan. Had ik zomaar ineens een 'bucklertje' op mijn naam staan, hoewel ik niet in de schaduw van de grote Youp kan staan natuurlijk.

Ik heb vanzelfsprekend gereageerd, iets uitgelegd over 'begrijpend lezen' wat uit mijn mond nu als een gotspe klonk omdat ik zelf hun betaalvoorwaarden niet goed tot me had genomen, maar ook mijn begrip voor hun standpunt en dat ik het bewuste blogje zal verwijderen. Tevens heb ik medegedeeld dat ik van geld retourneren niets wil weten, dat hij me moest beloven om voor dat bedrag een goede fles wijn te kopen voor die opmerkzame collega die hem op mijn blogje had geattendeerd, omdat zulke betrokkenheid waardering verdiend.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten