maandag 10 oktober 2016

Babylonisch

Gratis sneller internet! Bij het woord gratis krijg ik meteen argwaan, ook, of misschien wel juist, als ik daar schriftelijk door KPN voor wordt benaderd. In de brief wordt op verheugende toon medegedeeld dat het netwerk in mijn buurt helemaal klaar is voor de toekomst. Blijkbaar woonde ik tot voor kort in een soort middeleeuwse enclave wat netwerk betreft. Kosteloos en blijvend wordt mijn internetsnelheid verbeterd. Ik had nergens klachten over, de enige verbetering die ik me kan indenken is dat als ik denk aan een website deze automatisch verschijnt op mijn scherm.

Ik hoefde mij alleen maar aan te melden dan komt er een gratis monteur die het snelle internet voor mij activeert. Ik was nog niet overtuigd, alles van KPN gaat via internet en nu zou er ineens een levend persoon komen. Ik heb eerst even gegoogeld met mijn schijnbaar trage internet, en ik zag dat het goed was.

Binnen vier weken hoor ik van ze en dan wordt het alsnog wat vaagjes:

Bedankt voor uw aanvraag
We hebben uw aanvraag ontvangen. U ontvangt binnen 4 weken een bevestiging per e-mail met hierin de datum dat uw internetverbinding wordt verbeterd.

De nieuwe KPN Experia Box (modem) wordt binnen 4 weken gratis bij u thuisbezorgd. U hoeft hier niet voor thuis te blijven.

De nieuwe modem wordt binnen 4 weken thuisbezorgd, maar ik hoef er niet voor thuis te zijn...
Euhm....???

Ik wacht de bevestiging maar af, want ook de website spreekt zichzelf tegen. Na het invullen van de persoonlijke code kwam bovenstaand bericht tevoorschijn, waar plots wordt gesproken over een nieuw modem, waarover in de brief niets stond. Op de website staat dat als er niet over een nieuw modem in de brief wordt gesproken, je huidige modem geschikt is voor sneller internet. Een dubbele boodschap dus.

De monteur die zo wervend wordt aangeboden in de brief blijkt volgens de website niet nodig, want het is 'heel eenvoudig' om het zelf aan te sluiten. Nou dat klopt wel, ik heb het tot nog toe altijd zelf gedaan, maar in de brief staat met klem dat een bezoek van een monteur inzake sneller internet unbedingt nodig is. Wederom een dubbele boodschap.

Waarom is heldere en duidelijke communicatie zonder zich elkaar tegensprekende mededelingen zo moeilijk voor veel bedrijven?










Geen opmerkingen:

Een reactie posten