zondag 9 oktober 2016

Bieberritus

Er is waarschijnlijk maar een half procent van de wereldbevolking die nog nooit iets van de Canadese kinderster Justin Bieber heeft gehoord, en ik ben er daar één van. Ik zou het natuurlijk zomaar op You Tube kunnen opzoeken, maar ik voel geen drang. Ik behoor ook niet echt tot de doelgroep van het ventje, dat zijn voornamelijk pubermeisjes die net de verzorgpony hebben afgezworen, maar nog niet toe zijn aan de echte jongens, die maken dan een lichtelijk hysterische tussenstap bij een popidool, het hoort bij de gang van kind via meisje naar vrouw, niets nieuws onder de zon, zo gaat dat al jaren.

Ik weet wel wie hij is, hij komt namelijk met enige regelmaat in de media met zaken die niet zoveel met zijn carrière te maken hebben, maar alles met het feit dat die veel te vroeg begonnen is zonder de juiste begeleiding erbij. Gisteren en vandaag treedt hij op in het GelreDome in Arnhem. Ik gebruikte zojuist het woord 'hysterisch' om de adolescente meisjes te typeren die zichzelf ook 'Belieber' noemen. Hier is de reden waarom: het concert begon zaterdag om 19.00 uur, maar de true Beliebers waren er al vrijdagmiddag en die wilden de nacht bij het stadion doorbrengen om zo verzekerd te zijn van een plaatsje vooraan. Vanzelfsprekend werd dat niet toegestaan en zijn de kinderen weer weggestuurd. Om 11.00 uur zaterdagochtend zouden de hekken opengaan en konden de meisjes tot 17.00 wachten tot het stadion open ging, om dan binnen nog 2 uur te wachten voordat het onderwerp hunner erotische dromen zijn opwachting zou maken. Over een paar jaar zullen ze inzien hoe idioot ze bezig zijn geweest, maar nogmaals, het maakt allemaal deel uit van de weg van Belieber naar vinexvrouw.

Ik heb dan grote pret als ik lees dat terwijl die meisjes daar zo'n 8 uur wachten en gevaarlijke situaties trotseren als het hek wordt opengemaakt, om maar zo dicht mogelijk bij hun droomprins te komen, het tieneridool zelf in Amsterdam waar hij logeert eens bij Albert Heijn wat boodschapjes doet en met kinderen op een pleintje een partijtje voetbal speelt, gewoon loslopend in het wild, zeg maar. Toen Justin een paar jaar geleden in Rotterdam optrad liep hij 's middags ook gewoon door het winkelcentrum waar ik destijds werkte, zo hoorde ik van enige verhitte meisjes met vlekkerige gezichtjes. Ach 'The Bieb' is net een mens.

Terwijl de tienermeisjes 8 uur lang wachten op Justin.....

.....trapt die op een pleintje in Amsterdam een balletje met wat kinderen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten