donderdag 27 oktober 2016

That's the spirit

In de eerste jaren van deze eeuw, toen we nog niet konden vermoeden dat het destijds nog mooie warenhuis er nu niet meer zou zijn, werkte ik samen met drie fantastische weekendhulpen: Marija, Robert en José. Ik heb al eens eerder over ze geschreven, en ik doe het nu weer. want ik ben zo trots op ze. In die tijd studeerden ze hard, en ik had mezelf bij hen als voorbeeld gesteld hoe je zou kunnen eindigen als je je studie niet serieus nam. Dit afschrikwekkende beeld heeft zijn vruchten afgeworpen, want alle drie zijn ze meer dan geslaagd in hun nu nog jonge leven. Marija werkt als raadslid van de Partij van de Arbeid, Robert is piloot en José is urban planner bij de gemeente Rotterdam. Kanjers!

Gisteren had ik met José afgesproken om weer eens bij te kletsen en een hapje te eten. Het was een hartelijk weerzien en het was fantastisch om te horen en te zien met hoeveel passie zij haar functie bij de gemeente Rotterdam uitvoert, en wat ze allemaal (heeft) bereikt en voor elkaar heeft gekregen. Het gaf mij al energie, dus laat staan de mensen die met haar werken. Zij was toen al een geweldig leuke collega en dat is ze dus nog steeds. Daarnaast is ze samen met haar vriend heel reislustig en staat er al weer een bijzondere reis op het program.

We hebben gegeten bij Spirit gesitueerd in 'De Groene Passage' in Rotterdam. Een uitstekende keuze, want wat een leuk concept! Alles is 100% biologisch en 100% vegetarisch, het is in buffetvorm uitgestald, en je neemt wat je lekker vindt. De keuze is enorm. Vervolgens wordt het gewogen en betaal je n.a.v het gewicht. Het was allemaal even heerlijk. Een aanrader, ik ga zeker nog eens terug.

José en ik in 2003


José bij Spirit.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten