zondag 25 december 2016

Kerstgedachte

De sportschool waar ik sport, Noes Fiolet Studio's, is ook een dansschool waar veel kinderen op de diverse danslessen zitten die er worden aangeboden van ballet tot jazz, van breakdance tot showclass en alles wat daar tussen zit. Regelmatig zie ik kleine ballerinaatjes en ballerinootjes van en naar hun lessen gaan. De laatste weken hadden zij flink geoefend op de Kerstvoorstelling van dit jaar en die werd vorig weekend uitgevoerd, met drie voorstellingen op zaterdag en twee op zondag.

Ik was door Noes uitgenodigd en koos voor een voorstelling op zondag. Wat heb ik ervan genoten! In deze rumoerige tijden waarin iedereen lijnrecht tegenover elkaar lijkt te staan zag ik kinderen van allerlei nationaliteiten met zichtbaar plezier en geconcentreerd met elkaar dit eeuwenoude verhaal al dansend vertellen. Het was op teksten en muziek van Herman van Veen, maar ook moderne muziek kwam aan bod. Deze voorstelling symbolisseerde voor mij de kerstgedachte, dat ondanks verschillen die vaak kleiner zijn dan we aanvankelijk denken, we het samen moeten doen, en dat we van elkaar kunnen leren en plezier met elkaar kunnen beleven. Foto's zeggen hierbij meer dan woorden.

Ik wens alle lezers van mijn blog heel fijne kerstdagen. 

Noes introduceerde de voorstelling.

Tom en Luna speelden Jozef en Maria.

De Engelen.

Jozef krijgt de boodschap van de Engel.

Op weg naar Bethlehem.

Joram de Wilde is dansleraar en choreograaf van
een aantal van de dansen. Ook regisseerde hij de
voorstelling. Zelf danste hij ook als solist.

Ook voor de kleinsten van het peuterballet was een rol weggelegd.

De herders en de schaapjes.



















De wijzen uit het Oosten komen bij de stal aan. 













Breakdansers.

Streetdance.

Jozef en Maria en het kindeke Jezus.

Finale!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten