zaterdag 3 december 2016

Snieklaas

Gisteren hebben we evenals vorig jaar met z'n zessen Sint Nicolaas gevierd. Samen met Harry, Rick en Chris waren we weer bij Nadira en Albert thuis uitgenodigd. Omdat we vorig jaar veel te veel eten hadden van het Indische restaurant, besloten we het dit jaar iets genuanceerder aan te pakken. Rick had heerlijk pompoensoep gemaakt, Nadira en Albert zorgden voor de wijn, verschillende broodjes en toast, Harry voor diverse smeersels, bovendien had hij ons verrast met overheerlijke stoofpeertjes. En ik had me opgeworpen voor het lekkers wat ik niet in d'een of d'andere hoek gooide maar gewoon op een schaal presenteerde.

We speelden het Sint Nicolaasspel met een speciale dobbelsteen. Ieder had een gedicht gemaakt voor degene die het lot hem of haar had toebedeeld, en onze creatieve Harry had een leuk systeem bedacht om via de teerling uit te laten maken wanneer er een gedichtje mocht worden voorgelezen, hij had een klein jute zakje met daarin een chocosintje en een kerst solarfiguurtje waar de naam op stond van degene die z'n gedicht kreeg. De zak met cadeautjes werd ook via het spel verdeeld.

We hadden allemaal weer erg ons best gedaan om een leuk en mooi gedicht te maken, met hier en daar een klein plagerijtje, Ook de cadeautjes waren met zorg uitgezocht tot zelfs in Denemarken aan toe. Ik ben erg verwend met 3 (drie!!) stukken Tony's chocolade, leuke waxinehuisjes en een geweldig memoryspel gemaakt van foto's van uitstapjes van ons vriendengroepje. Heel bijzonder. En ik heb natuurlijk een prachtig gedicht ontvangen van Sinteralbert.

Het was met recht een heerlijk avondje!

Snoepgoed.

Ik ben enorm verwend.

Het bijzondere memoryspel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten