zondag 11 december 2016

Soof 2

Zoals van de week al aangekondigd nadat ik deel 1 had bekeken, zijn Harry en ik gisteren naar 'Soof 2' geweest. Harry had Pathé op Zuid uitgekozen, en kwam mij met de auto ophalen om er op tijd te zijn voor de kaartjes op te halen. Dat moest een half uur voor aanvang, zodat we nog even een kopje koffie en thee konden drinken. Tijdens de commercials kwam er een reclame voorbij met een jongen en z'n hondje in de trein, dus ik denk dat het voor de NS is, maar het liedje wat erin gezongen wordt intrigeerde mij meer, ook al als ik 'm op televisie zie. Harry liet zijn telefoon luisteren en daar kwam uit dat het Charly Luske was, die het nummer "I Will Wait For You" zong.

Het is een oorspronkelijk Frans liedje uit de film "Les Parapluies De Cherbourg" getiteld "Je Ne Pourrai Jamais Vivre Sans Toi". Het is uit 1964 en ik blijk het al in mijn collectie te hebben, gezongen door Frank Sinatra, Sandra Reemer en Vera Lynn, maar de versie van Charly vind ik echt waanzinnig mooi.

Maar dit alles natuurlijk geheel terzijde, want we gingen voor de film, en we hebben genoten en vooral gelachen, want wat is dit een leuke film! Ik durf zelfs te zeggen leuker en beter dan deel 1. De dialogen, de situaties het is erg leuk gevonden. Er zitten wat kleine dingetjes in die verwijzen naar deel 1, zodat het fijn was dat ik die onlangs gezien heb. Lies Visschedijk is natuurlijk weer geweldig als de met het leven worstelende Sofie en ook Fedja van Huêt speelt haar man Kasper behept met een lichte vorm van midlife crisis subliem. Een enorme verrijking aan deze film zijn Niek en Brent Schoemaker die hun zoontjes Dies en Bing spelen, natuurlijk ook al in deel 1, maar ze zijn nu ouder (in de film 12 jaar) en hebben hilarische dialogen en reacties op wat er zoal om hun heen gebeurd, net zoals Lobke de Boer die hun oudere zus Sascha speelt. Maar eigenlijk zijn alle acteurs en actrices goed gekozen en hebben ze hun momenten. Een aanrader, zeker als je deel 1 ook gezien hebt.

De cast van 'Soof 2' op de première, 8 december 2016.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten