donderdag 8 december 2016

Soof

Oplettende lezers van mijn blogjes zouden hebben kunnen vaststellen dat vriend Harry met enige regelmaat wel eens wat wint in de vorm van kaartjes voor film- en theaterbezoek of zelfs entreekaartjes voor leuke daagjes uit. Hij laat ons daar ruimhartig in meedelen, zodat wij het gevoel hebben daardoor of we zelf in de prijzen zijn gevallen. En in zekere zin is dat natuurlijk ook zo. Vorige week stuurde hij een appje dat hij 2 kaartjes had gewonnen voor de film "Soof 2" en of ik zin had om mee te gaan. Daar had ik zin in, maar ik had deel 1 nooit gezien. Nou is dat vaak niet zo'n probleem, maar mijn licht autistische inslag steekt dan de kop op: Het voelt niet juist om naar een deel 2 te gaan als ik deel 1 niet gezien hebt. Dus toen ik van de week deel 1 voor een klein prijsje zag liggen heb ik 'm gekocht en bekeken.

Het is een vermakelijke film met in de hoofdrollen Lies Visschedijk en Fedja van Huêt als uitgeblust echtpaar met 3 kinderen en Dan Karaty als de man die zijn pijlen op Soof (Lies) richt. Lies en Fedja waren bekend, maar van Dan had ik nooit gehoord, het was een Amerikaan zo bleek uit de film, maar ik had 'm nog nooit eerder in een film gezien. Leve Google! Nu kwam ik er achter waarom. De man is danser en choreograaf en heeft hier bekendheid gekregen als jurylid van allerlei talentenprogramma's op commerciële zenders op het gebied van dans. Nu, dat zijn meteen 3 redenen waarom ik de beste kerel niet kende.

Ik sta volledig buiten de werkelijkheid als het gaat om programma's op commerciële netten, weet daar weinig tot niets van af. Dus toen een collega bij V&D destijds aan de beademing moest omdat er een jongen kwam afrekenen die aan het programma "Goede Tijden Slechte Tijden" meedeed, had ik totaal geen idee wie het was, had het kind nog nooit gezien. Ik ben natuurlijk niet helemaal wereldvreemd, en bekende mensen die ooit zijn begonnen op commerciële zenders en carrière hebben gemaakt ken ik natuurlijk wel. Ik zou Katja Schuurman, Georgina Verbaan, Jamai Loman, e.d. heus wel herkennen, maar Dan Karaty was totaal nieuw voor mij.

In "Soof 2" doet hij trouwens weer mee. De première is vandaag en Harry en ik gaan er zaterdag al heen. Ik heb er zin an!
Fedja van Huêt, Lies Visschedijk en Dan Karaty










Geen opmerkingen:

Een reactie posten