zaterdag 14 januari 2017

Kies quiche

Vrienden Harry, Chris en Rick kwamen gisteren een hapje bij me eten. Omdat Harry vegetarisch eet, doen wij gewoon met hem mee. Ik moest nog verzinnen wat ik zou maken, toen ik van de week op Facebook zag dat FB-vriendin Barbara had gereageerd op een post waarin het recept van een vegetarische quiche met filmpje en al werd getoond. Ik meende dat dit recept voor mij ook wel te doen was. Ik ging op zoek naar mijn ronde ovenschaal om tijdens de zoektocht in diverse kastjes plots een epifanie te krijgen dat die bewuste schaal jaren gelden al was gesneuveld. Dus ging ik er op uit om een nieuwe ovenschaal te kopen en óók een deegroller, hoewel je zou denken dat ik na drie verloofdes toch op zeker een deegroller in huis zou hebben, was niets minder waar. In de dertig jaar dat ik nu een huishouden bestier heb ik die nog nooit nodig gehad, ook niet voor ex-verloofdes.

Altijd spannend om iets nieuws te proberen, maar het filmpje was vrij duidelijk. Ik heb er ook nog een frisse salade bij gemaakt, en Chris en Rick zouden iets lekkers voor de koffie meebrengen wat ook meteen als dessert gold. De reden dat we bij elkaar kwamen was dat we de oudejaarsshow van Claudia de Breij nog wilden zien en ik die had opgenomen. De verhuizing van Rick en Chris naar Rotterdam is voor de KPN een vrij verwarrende gebeurtenis geweest, zodat ze een soort noodoplossing hebben nu, wel tv, maar geen extra's zoals bijvoorbeeld opnemen. Ooit komt dat wel weer goed.

De quiche was goed gelukt, al vond ik dat het wat kruidiger had gekund, maar dat zou ik de volgende keer kunnen aanpassen, hoewel de heren het zo prima vonden. Rick en Chris hebben nu de Bijenkorf binnen handbereik en hadden daar een heerlijke taart gekocht. Daarna hebben we ons rond het toestel geschaard om naar de show van Claudia te kijken, en ik vond het een hele mooie en goede show waar ze het ongelofelijke jaar 2016 op heel persoonlijke wijze onder de loep nam. Om prachtig te eindigen met de quote dat we, alles zo eens beschouwd, toch in een heel fijn land leven. Dat kan ik alleen maar beamen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten