maandag 9 januari 2017

Technische probleempjes



Ja hoor, sneeuw toen ik afgelopen zaterdag opstond, niet veel maar toch. Ik mocht mijn column weer voorlezen in "Uit De Kast" van Radio Capelle, en daar ga ik op de fiets heen, in de sneeuw dus nu. Maar wat bleek? Alle fietspaden waren gepekeld en sneeuwvrij, zelfs die in het bos waar ik doorheen moest. Dus zonder kleerscheuren en/of valpartijen kwam ik op tijd in de studio aan.

Dat was anders voor Quirine die afhankelijk is van de NS, die als oplossing letterlijk hadden: 'Stap hier maar uit en ga in het van der Valk hotel hiernaast zitten wachten met koffie tot de dienstregeling weer wordt hervat'. Kostelijk toch? Je moet er toch niet aan denken dat er een serieuze sneeuwbui ons land zal teisteren, dan rijdt er niets meer. Quirine was belangrijk want in deze uitzending zou ze samen met Noes, omdat ze beiden regenboogambassadeur van Capelle zijn, worden geïnterviewd over wat het afgelopen jaar is bereikt op LHBT-gebied, en wat de plannen voor 2017 zijn.

Uiteindelijk heeft Sandor haar opgepikt en kwam ze 10 minuten later dan gepland binnenrennen om zich alsnog te laten interviewen. Een andere calamiteit was dat het programma wel is opgenomen, maar niet zo dat het op de site staat om het nog terug te luisteren. Ook iets technisch waar Sjoerd, die de techniek deed, zelf niets aan kon doen. Mijn column is dus ook niet terug te luisteren. Deze gesproken column zal de onvindbare parel zijn die uit mijn verzamelde werken zal ontbreken, en waar men in de toekomst naarstig naar op zoek zal gaan. Ook ik had een algemene en persoonlijke terugblik op vorig jaar en hoe ik het ervaar om als columnist aan het programma verbonden te zijn. Maar gelukkig hebben we de collega's van RTV Oost en Roze Golf, daar is mijn column in schriftelijke vorm nog na te lezen: column: 'Happy new year'. En ja, natuurlijk was het bijbehorende liedje van Abba.



Afbeeldingsresultaat voor Happy new year roze



Geen opmerkingen:

Een reactie posten