dinsdag 2 mei 2017

Komt dat zien!

Met de prachtige voorstelling over "De Grote Drie" (Adèle, Conny en Jasperina) was het theaterseizoen 2016/2017 aan z'n eind gekomen. Hoewel, er zijn nog twee extraatjes te gaan, twee bonbons om het zomaar eens te noemen. In december 2015 had ik in het pittoreske Zeeheldentheater in Den Haag een aantal korte voorstellingen gezien van de studenten van de Paul van Vliet Academie, toen nog begeleid door de helaas te vroeg overleden pianist Martin van Dijk. Hele leuke en interessante dingen gezien en één van hen, Tim van Scheijen, viel me het meest op door zijn spel en zijn charisma. Tegen Hans, mijn vroegere collega en lichttechnicus van het theater, gezegd dat als Tim zijn afstudeervoorstelling gaat spelen ik er weer graag bij ben, en dat is 16 juni aanstaande, onder de titel "Rollend Door De Goot". Net als destijds gaan vrienden Harry, Rick en Chris ook weer mee.

De tweede bonbon is iets wat ik al een paar jaar bezoek en dat is de Showcase van de studenten van Codarts. Iedere keer weer een feest om te zien om zoveel jong en enthousiast talent bezig te zien met dat wat ze graag doen en waar ze heel goed in zijn. Leuk is het om ze na hun Codarts-tijd plotseling ineens in het theater in een voorstelling te zien. Dan denk ik: 'Hé die heb ik wel eens eerder gezien', om later in de biografietjes in het programmaboekje te lezen dat ze student zijn geweest bij Codarts.

Maar ook het programma-aanbod van theaterseizoen 2017/2018 is al weer bekend, en ook daar heb ik al weer hele leuke voorstellingen in gezien. Zo gaan we natuurlijk naar de musical "Liesbeth" over het leven van Liesbeth List, waarin Renée van Wegberg, die ik het afgelopen seizoen ook al heb gezien, de rol van Liesbeth zal spelen. Ook twee acteurs uit "De Grote Drie", Frédérique Sluyterman van Loo en David van den Tempel ga ik beiden in verschillende producties weer zien. Dat is zo leuk aan een klein land als Nederland dat je in het theater regelmatig 'bekenden' terugziet. Ook de musical over Annie M.G. Schmidt staat op de verlanglijst en verder natuurlijk o.a. Richard Groenendijk en van der Laan & Woe. Nieuw is dit jaar dat ik ook eens wat meer voorstellingen heb uitgezocht waarvan ik de performers nog niet (goed) ken, maar waar ik gewoon een goed gevoel bij heb. Volgende week kan ik de kaartjes gaan bestellen.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten