maandag 5 juni 2017

Afscheid met stille woorden

Vriend Harry is een gevoelsmens, hij heeft al verschillende bundels uitgebracht onder de noemer 'Flarden'. En dat dekt de lading, het zijn gedachtenflarden die door zijn hoofd gaan en hij aan het papier toevertrouwd. Soms maakt hij speciale bundels die in een zeer beperkte oplage worden gedrukt. Zo heeft hij naar aanleiding van het overlijden van mijn moeder ook een speciale bundel gemaakt met 25 flarden, en niet zomaar gedachtenspinseltjes, maar na goed luisteren van wat hij van mij hoorde, hoe ik tegen dingen aankeek en ervoer heeft hij dat vervolgens vermengd met zijn eigen gevoel en gedachten en vertaald naar prachtige stukjes tekst die precies de emotie weergeeft van hoe het is gegaan of er op z'n minst heel dicht tegen aan ligt.

Het boekje is prachtig vormgegeven op glanspapier met foto's van witte en paarse bloemen, waar mijn moeder zo van hield. Het boekje heeft de titel; "Afscheid Met Stille Woorden", en op zijn site www.flarden.nl kun je de flarden van deze bundel, maar ook die van alle andere bundels, lezen.

Van de week lag het boekje in de bus, en het feit dat ik de flarden niet kan lezen zonder zakdoekje geeft aan dat Harry de juiste toon heeft weten te treffen. Een ongelofelijk dierbaar cadeau.




























Geen opmerkingen:

Een reactie posten