donderdag 8 juni 2017

Er ging me een lichtje op

Soms heb je tweede gedachten over dingen. Doordat de mensen van kringloopwinkel 1 niet alle spullen mee wilden nemen uit het huis van mijn moeder, is kringloopwinkel 2 benaderd en zij komen vandaag en hebben beloofd alles mee te nemen wat er nog staat, zodat wij kunnen beginnen met het verwijderen van de vloerbedekking om vervolgens het huis 'bezemschoon' weer aan de woningbouw over te dragen.

Ik mijmerde een beetje over de spullen die blijkbaar niet goed genoeg waren voor een tweede leven. Ook de staande lamp kwam in mijn gedachten, hij stond bij mijn moeder een beetje verscholen achter de eettafel, en ze had 'm nooit aan, er zat zelfs geen lampje in. "Wil jij die lamp echt niet?" had mijn zus eerder gevraagd. Ik had een staande lamp en zou niet weten waar deze neer te zetten. Tijdens het mijmeren werd die lamp steeds meer iets waarvan ik toch vond dat ie in mijn interieur zou passen. Zondag ben ik de lamp gaan halen en vertelde tegen mijn zus dat ik toch wilde zien of het was zoals in mijn gedachten, dat ie mooier stond dan de lamp die er nu al jaren staat bij mij. Alleen had het kapje wat er op zat wat vlekjes, maar dat zou ik proberen schoon te maken bij gebleken geschiktheid.

Toen ik de lamp had neergezet was het net of ie er al jaren stond. Het was duidelijk híer hoorde die lamp thuis. Het schoonmaken van het kapje verliep niet succesvol, de vlekjes bleven, dus heb ik van de week bij de verlichtingszaak Geveke een nieuw lampenkapje gekocht een model met zogenaamde 'Mozartstrepen'. Ik ben enorm blij met deze nieuwe aanwinst in mijn woonkamer, zo is de eerste teleurstelling van het niet meenemen van alle spullen door kringloopwinkel 1 omgebogen naar iets positiefs. Niets gebeurd zonder reden. In mijn gedachten zie ik hoe verheugd mijn moeder altijd kon zijn als iets van 'thuis' zijn weg vond naar één van haar kinderen.








Geen opmerkingen:

Een reactie posten