donderdag 1 juni 2017

Redder van levens

Geheel toevallig stuitte ik, via Twitter, op een veiligheidswaarschuwing van Bosch en Siemens. Consumenten die een vrijstaand gasfornuis dan wel een gaskookplaat van één van deze merken in hun bezit hebben, werden geattendeerd op mogelijk explosiegevaar. Het fotootje van het apparaat leek heel erg op mijn gasfornuis, sterker nog ik heb zo'n gasfornuis van Bosch. Dat was even schrikken. Het modelnummer en FD-nummer kon ik doorgeven en dan werd gecontroleerd of de veiligheidswaarschuwing voor mijn gasfornuis gold. Zo ja, dan zou de gaskoppeling gratis vervangen worden door een erkend technicus aan huis. Bovendien mocht je dan de kookplaat niet meer gebruiken en moest je de gaskraan onmiddellijk dichtdraaien. Ik kreeg per omgaande meteen het verlossende woord dat mijn gasfornuis in orde was en dat ik het gewoon kon blijven gebruiken zoals ik gewend was.

En toen bedacht ik me opeens dat de moeder van vrienden zo'n zelfde gasfornuis heeft. Dat viel me destijds op toen ik bij haar thuis was. Ik stuurde haar het waarschuwingsbericht door, en zij was minder gelukkig dan ik, haar gasfornuis behoorde wel tot die met explosiegevaar. Morgen al komen ze bij haar de noodzakelijke werkzaamheden verrichten. Zij zal dus twee dagen brood moeten eten of ze laat eten bezorgen. De gaskraan heeft ze vanzelfsprekend dicht gedraaid.

Dus op zo'n doordeweekse woensdagmiddag heb ik een leven gered. Nee, ik hoef daarvoor geen veren op mijn hoed, maar ik dacht wel even aan die werkgevers die mij afwijzen vanwege mijn leeftijd omdat ze denken dat 50 plussers naast vaak ziek ook niet meer zo goed kunnen nadenken, en al helemaal niet zelfstandig verbanden kunnen leggen en zaken uit het verleden met het heden kunnen combineren (vergeetachtigheid). Misschien moet ik deze levensbesparende reddingsactie in mijn CV opnemen?

Voor degene die de veiligheidswaarschuwing willen lezen, klik hier.




1 opmerking:

  1. Voor meer potentieel levensreddende waarschuwingen: www.productwaarschuwing.nl

    BeantwoordenVerwijderen