zaterdag 26 augustus 2017

On my way

Vliegen vanaf Rotterdam The Hague Airport, of Zestienhoven, zoals ik het nog steeds noem, is een weldaad. Voor mij heel makkelijk te bereizen vanaf huis, en het Zestienhoven van Londen, Londen City Airport, is een geweldig vliegveld om aan te komen, binnen een half uur ben je in hartje stad.
Bij het inchecken ging het wat minder gestroomlijnd.

Lief en meedenkend als Chris is had hij bij het valiesje ook een doorzichtig toilettasje gedaan. Dat moet tegenwoordig, ik had zelf een zakje, maar dit was iets groter en steviger. De beambte van dienst vroeg of ik vloeistoffen bij me had, en trots liet ik het toilettasje zien. Met een soepele handbeweging haalde hij uit zijn uniform zo'n plastic zakje als ik thuis ook heb en gebood me om de vloeistofitems daar in te doen. Enigszins afgemeten vroeg ik: "Wat is het verschil?". "Dit zakje is 1 liter, wij moeten het kunnen zien." En vervolgens wees hij alle items aan uit het toilettasje, die hij dus niet kon zien, zoals ie zei, die ik in het zakje moest doen. Ik ben verder geen discussie aangegaan, dat leek me wijs. De vraag of ik er misschien mee geboren ben of dat het misschien Maybelline is, is voor hem in ieder geval geen mysterie meer. De jongen voor me moest zijn haarstylingsproduct achter laten, zo'n soort man.

Mijn humeur was geenszins aangetast, een heerlijk kopje koffie maakt veel goed. De vlucht was maar liefst 25 minuten sneller dan verwacht, zodat ik al om half 10 (half 11 NL tijd) in Londen was. Niets is zo makkelijk als de metro daar, dus om 11 uur kon ik mijn valiesje achterlaten in het hotel en ben ik op weg gegaan naar Covent Garden, daar begint steevast mijn Londengevoel. Koffie met lekkers, terwijl er gemusiceerd werd.

Het weer was zalig, dus vervolgens heel veel gelopen. Leicester Square, Piccadilly Circus, weer eens even bij dat geweldige warenhuis uit vroegere tijden, Fortnum & Mason, geweest. Weer verder gewandeld, en naar de boekhandel 'Gay Is The Word' gegaan, die bestaat al heel lang, maar is pas op mijn netvlies gekomen door de film "Pride", waar deze boekhandel het hoofdkwartier was van Mark Ashton en zijn Gays and Lesbians support the Miners. Ook binnen geweest om deze plek vol geschiedenis even te voelen.

Het is niet zover bij mijn hotel vandaan, ik kon nu mijn kamer in. Heel klein, maar ook heel schoon. Uitgepakt, gerust en daarna een halve Oxfordstreet en de megagrote shoppingmall Westfield bezocht, daar ook maar meteen gegeten. In het hotel opgefrist en omdat het zomeravondtemperaturen waren. 's avonds nog even wat gedronken in Soho.

Heel wat voor één dag. Ik vermoed dat ik de slaap snel zal vatten.

2 opmerkingen:

  1. Aangezien ik zelf in de luchthavenbeveiliging werk, lees ik altijd met een glimlach je belevenissen bij de beveiliging. Vorige keer lag ik in een deuk toen je vertelde dat je de fouillering als een erotische belevenis ervaarde en dat er verloofdes waren die minder ver waren gekomen :-)
    En nu ook weer over het doorzichtige zakje.... tja, het zijn nu eenmaal de werkinstructies die wij meekrijgen. (Don't shoot the Messenger)
    Fijne tijd in Londen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marc, het was erg leuk. Tja het is iedere keer weer een verrassing wat ik mee maak bij het inchecken, en vooral ook hoe het verschilt. Ik snap het wel hoor i deze tijd veiligheid voor alles. Op de terugreis had ik weer een ander incident... :-D

      Verwijderen