donderdag 31 augustus 2017

Under pressure

Aankomende zaterdag is er weer een uitzending van het radioprogramma 'Uit De Kast', waarvoor ik ook deze keer een column mag schrijven. Voor mijn tripje naar Londen was het onderwerp bekend en de gasten die zouden komen. Ik kon pas na thuiskomst beginnen aan mijn blog, waarover ik dan al wat had kunnen nadenken. Het was een leuk onderwerp, maar ik had toch moeite om de juiste toon te vinden voor mijn blog waarin ik. zoals meestal, de zaken van verschillende kanten tracht te bekijken. Maar na een paar uur werken was ie dan toch af, had er zelfs Shakespeare nog in geciteerd, ik was er tevreden over en stuurde hem naar de eindredacteur voor goedkeuring.

Die belde mij 's anderdaags op om mij enigszins voorzichtig mede te delen dat het programma zoals het gepland was helaas geen doorgang kon vinden, omdat de gasten of (nog) op vakantie waren of andere bezigheden hadden op het moment van uitzending. Er is koortsachtig en met succes gezocht naar een nadere invulling van het programma met een andere gast, en of ik een mogelijkheid zag om over het nieuwe onderwerp een column te schrijven. Er werd meteen bijverteld dat ik de al geschreven column moest bewaren omdat op een later tijdstip, waarschijnlijk de eerste zaterdag van oktober, de nu afgelaste uitzending alsnog zal worden uitgezonden, en dat de uitgenodigde gasten er wel erg veel zin in hebben.

U begrijpt, het leven van een vrijwillige columnist gaat niet over rozen, maar ook de andere medewerkers aan het programma moesten nu te elfder ure een nieuw draaiboek maken en vragen formuleren voor de nieuwe gast. Ik zal mij vandaag op de nieuwe column werpen voor aanstaande zaterdag. Overmorgen. Werken onder druk. Echt iets voor mij.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten