vrijdag 1 december 2017

Kan dat wel?

De dame van wie ik taalcoach was heeft opgezegd. Niet vanwege mij, maar omdat ze nu drie keer per week naar school gaat, dan wordt ze genoeg gecoacht zeg maar. Ze had zich keurig afgemeld bij me en ik ben naar de coördinators gegaan om het ook aan hen door te geven. Omdat de bibliotheek nu enkele weken dicht gaat vanwege de verhuizing weer terug naar de verbouwde en vernieuwde oorspronkelijke locatie en er dus geen lessen kunnen plaatsvinden, leek het ons in overleg handiger mij pas dan weer te koppelen aan een ander 'taalmaatje'.

Maar er is wel iets anders op mijn pad gekomen door één van de coördinators. Een vader had via de gemeente kunnen regelen dat er een aantal kinderen na schooltijd wat extra lessen in Nederlands zouden krijgen, en zij was daar vrijwilliger en ze vroeg of mij dat wat leek. Ik ben een keer wezen kijken, en ja, dat leek me erg leuk.

Gisteren ben ik begonnen met 2 kinderen van Somalische origine. Een jongen van bijna 7 en een meisje van 7½ jaar. We hebben gelezen, voorgelezen, wat opdrachtjes gemaakt en een memoryspel gespeeld met plaatjes die met woorden corresponderen. We hebben natuurlijk ook gepraat, ze vertelden dat ze geboren waren in 2010 en toen vroeg het meisje: "Meester(!!), wanneer bent u geboren?" Ik antwoordde dat dat in 1965 was. Er ontstond tumult en twee paar grote verbaasde bruine ogen keken mij met open monden aan, en vol van ongeloof vroeg ze: "Kan dat wel?"


Geen opmerkingen:

Een reactie posten