maandag 4 december 2017

Nekvlekken

Ik ben geen klager, ik neem de dingen zoals ze komen, relativeer en probeer zoveel mogelijk de zonnige kant en de humor overal van in te zien en het allemaal niet zo serieus te nemen, ik bedoel, het leven is een tijdelijk iets dus laten we het niet te moeilijk maken. Het is mijn manier om me te handhaven en staande te houden, en ik kom er ver mee.

Als op het moment partieel uitkeringsgerechtigde, heb ik vanzelfsprekend nog steeds de verplichting om me actief met het zoeken naar voltijds werk bezig te houden. Geen punt. Dat hebben we voor nu nog steeds met elkaar afgesproken in Nederland, en ik ben nog van de generatie dat je je houdt aan dat wat afgesproken is. Het UWV heeft in al hun wijsheid alle zaken die je dient te regelen en alle verplichtingen waar je aan moet voldoen verspreid over 2 webpagina's waar je je afzonderlijk voor moet inloggen, met wel dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord, maar onderling kun je niet van pagina verwisselen zonder opnieuw die naam en dat wachtwoord in te toetsen. Prima, het zal voor hun wel fijn werken zijn, ik pas me gewoon aan. Als tijdelijk partieel werkloze heb je toch alle tijd.

Nu is het zo dat als je een kwartier niets doet op zo'n pagina als ie open staat hij vanzelf afsluit. Een vorm van beveiliging. Heel meedenkend van het UWV. Gisteren gebeurde mij dat in de hitte van het zoeken naar leuk vast werk waar ik als laaggeschoolde oude van dagen op zou kunnen reageren. Ik wilde iets in gaan vullen op 'Mijn Werkmap', maar ik had de tijdslimiet overschreden. Maar gelukkig kon ik me opnieuw aanmelden, echter kwam er te staan dat mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord niet juist waren. Ach, ik had me vertikt, maar nee, dat antwoord bleef maar komen. Op 'Mijn UWV' kon ik me wél aanmelden, maar zoals gezegd is er geen mogelijkheid om tussen de beide pagina's te switchen zonder je opnieuw te moeten aanmelden.

Dat is dan zo'n moment dat kalme, beheerste, beschaafde, relativerende ik vlekken in m'n nek voel opkomen en ik moeite moet doen om blinde razernij te onderdrukken. Ik vind het prima dat ik allerlei verplichtingen heb, ik wil daar met alle plezier aan voldoen, zolang zij blij zijn ben ik het ook, maar dan moet die f*ck*ng pagina wel openen en niet valselijk zeggen dat IK het niet goed intik. Ik begrijp het onderhand wel, leuker kunnen ze het bij het UWV niet maken en, met twee vrij onduidelijke los van elkaar opererende webpagina's waar je echt je best voor moet doen om alles te vinden, ook niet makkelijker. Maar laat het dan op z'n minst functioneren. Later kon ik me als bij toverslag wel weer aanmelden, maar als je lekker in de flow zit en je zaken door wilt geven is het erg vervelend als het op het moment suprême dienst weigert.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten