donderdag 11 januari 2018

Papadag

Nee, deze blog gaat niet over het feit dat papadag na genderneutraal is gekozen tot het irritantste woord van het jaar 2017, maar over de serie 'Papadag' waarvan gisteren het laatste deel is uitgezonden op NPO 3.

Ik heb ervan genoten. In 8 afleveringen volgden we het wel een wee van 6 mannen die elkaar min of meer bij toeval ontmoeten in het park met hun kinderen. Het zijn totaal verschillende mannen, maar toch ontstaat er een hechte vriendschap. Louis (Hajo Bruins) zogenaamde 'tweede leg'-vader, Bouzian (Hassan Salah Slaby) DJ die plots alleen staat voor de zorg van zijn zoontje, Ronnie (Ruben van der Meer) getrouwd met 2 kinderen, maar geveld door een burn out, Martijn (Guido Pollemans) heeft met zijn vrouw een zoontje geadopteerd en slaat erg door in het vaderschap en Sadiq (George Tobal) en Thijs (David Lucieer) een gaykoppel met een kinderwens.

Na de ontmoeting in het park maken de mannen een what's app groep aan, en ontmoeten elkaar iedere week met de kinderen in het park. Daarnaast gaan hun levens zich met elkaar verweven. Zo zijn de vrouwen van Martijn en Louis zussen, en komen Sadiq en Thijs naast Ronnie en zijn vrouw te wonen. Omdat de serie vanuit de mannen is geschreven hebben de vrouwen er vanzelfsprekend wat kleinere, maar zeker geen onbelangrijke rollen in, zowel de partners als de moeders van sommige personages drukken toch een belangrijk stempel op het geheel. Maar de basis is de vriendschap die steeds hechter wordt en zich uit in echte kameraadschap en er zijn voor elkaar.

Voor mij was het extra leuk om te kijken omdat één van de mannen me, enigszins gechargeerd, deed denken aan een bekende van me, en nee ik noem geen naam, dat kleine pleziertje hou ik voor me. Ik vind het jammer dat de serie is beëindigd, en ik hoop op een vervolg.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten