woensdag 28 februari 2018

RDW

Een bericht van de Rijksdienst voor het Wegverkeer stond er voor me klaar. Ik was meteen alert, want ik heb geen auto. Bovendien heb ik wel eens berichten voorbij zien komen van nepberichten, zogenaamd van de RDW, waarbij mensen bekeuringen moesten betalen die er helemaal niet zijn.

Zou het dan één van mijn auto's zijn die ik ooit heb gehad? Volgens mij zijn die allemaal gevrijwaard, maar ja je weet nooit. Het bericht stond voor me klaar op Mijn Overheid. Éénmaal ingelogd, bleek het om iets heel anders te gaan: mijn rijbewijs verloopt dit jaar, en dat werd even onder mijn aandacht gebracht. Heel attent, en ook nodig, want ik wist dat wel, maar dacht dat het in september zou zijn, de maand waarop ik ergens in de vorige eeuw mijn rijbewijs ooit heb behaald, maar mijn rijbewijs blijkt al op 9 juli te verlopen. Het is zaak dat ik vóór die datum ga verlengen anders is ie verlopen en zal ik, als dat nog steeds zo is, opnieuw examen moeten doen. Dat lijkt me geen goed plan.

Nu moet ik ook een nieuw paspoort dit jaar. In maart verloopt die ik nu heb. Die was vijf jaar geldig, de paspoorten die je nu koopt zijn tien jaar geldig. Meteen maar op de site van de gemeente een afspraak gemaakt daarvoor, voor het rijbewijs wilde ik dat ook doen, maar zover van te voren is niet mogelijk, dus zal ik in de gaten moeten houden dat ik de datum van 9 juli niet voorbij laat gaan. Maar dat zit wel goed, de ellende die het geeft als ik het zou vergeten is genoeg om het in mijn hoofd te prenten. Met natuurlijk dank aan de RDW om me er aan te helpen herinneren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten