zondag 11 maart 2018

Week 10 2018: Wat een week!

Sinds kort zijn we een woord rijker welke zeker mee zal doen aan de verkiezing 'Woord van het jaar'; Bijvoeractivist. Een groep mensen, waaronder veel 'moeder Ursula-vrouwen', zo zag ik op het journaal, zetten zich in voor de grote grazers van de Oostvaardersplassen. Dat is lief. Uit de mond van één van de bijvoeractivisten was het volgende op te tekenen:"Wetenschap? De wetenschap moet ondergeschikt zijn aan wat wij als volk willen". Dat is eng.

Ik had de posters van Suitsupply wel zien hangen hier en daar, maar er verder niet zo'n acht op geslagen. Nu blijken er door het hele land heen abri's waar de posters hangen te zijn ingegooid of afgeplakt. Pas na dat bericht realiseerde ik me dat er twee mannen opstonden die elkaar zoenden. Dat is in het schijntolerante Nederland blijkbaar voldoende om het legitiem te vinden gemeentelijke eigendommen te gaan vernielen. Suitsupply heeft via mail ook verwensingen en klachten betreffende de posters ontvangen. "Veel mensen stellen ons de vraag hoe ze deze posters aan hun kinderen moeten uitleggen". Als je aan de vruchten van je schoot kunt uitleggen dat er een hoogbejaarde man met een paard op het dak loopt in december en voor triljoenen aan cadeautjes koopt, zal dit toch ook wel lukken denk ik, zo niet moet je jezelf ernstig afvragen of je ooit wel kinderen had moeten nemen.

Om nog even voort te borduren op de hypocrisie betreffende homoseksualiteit; Francesco Mangiacapara, een sekswerker uit Italië, heeft een dossier overhandigd waarin 40 religieuze figuren als 'actief homoseksueel' worden bestempeld. Hij doet dat omdat ie klaar is met de houding van de katholieke kerk ten opzichte van homoseksualiteit en voelt de drang om het dubbelleven van geestelijken te openbaren. Ik vind het niet zo schokkend, het is eerder een bevestiging. Zolang ze van kinderen afblijven gaan ze hun goddelijke gang maar (pun intended).

Hoort u Jetta Klijnsma, destijds in haar rol van staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, het op haar bekende hurktoontje ook nog zeggen? Dat als mensen niet kunnen rondkomen ze dan zelf hun groente zouden kunnen gaan verbouwen? Als je dat in Dordrecht hebt gedaan terwijl je binnen een straal van één kilometer van chemiebedrijf Chemours woont, raadt het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu aan om slechts met mate groenten uit eigen tuin te eten, vanwege de giftige stoffen PFOA en GenX die zich, na onderzoek, daar in bevinden. Zeker omdat deze omwonenden ook al via de lucht en het drinkwater zijn blootgesteld aan GenX.

In eerste instantie dacht ik dat het aan mijn misofonie lag, dus had ik er verder niet zo'n aandacht aan gegeven, een mens leert daar mee om te gaan. Maar nu blijkt toch dat het een breedgedragen aversie is. Ik heb het over de reclame die naar mijn gevoel twee keer in ieder reclameblok zit waarin René Froger op zoek gaat naar een 'mulitfocááááááááááále bril' bij een bedrijfje wat, als ik op hem moet af gaan, 'Aaaaaiiiileeeeeuuuuve' heet. Ik heb nu al een sterk vermoeden wie de jaarlijkse prijs van het consumentenprogramma 'Radar' voor de irritantste bekende Nederlander in een reclamespot van 2018 zal gaan winnen. Een memo aan mezelf is dat ik daar nooit een bril zal aanschaffen.

Ik heb het door! Die 50 procent salarisverhoging van ING-topman Ralph Hamers, zodat hij €250.000 per maand zal gaan verdienen, ik trap er niet in! Je zult zien dat op 1 april aan het licht komt dat het een grap was. Dat moet wel. Toch?

Donald Trump en Kim Jung-un gaan daten. Zullen ze elkaars haar gaan doen, of is het één van de Bijbelse voortekenen dat het eind van de wereld nabij is? We gaan het zien.

René Froger.

Donald Trump en Kim Jong-un.

Reclamecampagne Suitesupply.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten