vrijdag 13 april 2018

Kunstkitschlamp

Begin deze week was er een lampje in mijn kunstkitschlamp kapot gegaan, dus een nieuw lampje gekocht en erin gedaan, hij deed het. Nog even het glazen kapje goed zetten en toen hoorde ik een soort knalletje en de aardlekschakelaar sloeg uit. Iets in de lamp zelf heeft kortsluiting gemaakt, want het lampje is nog in orde.

Tja, het is een oude lamp, en normaliter kan zelfs ik wel een lamp repareren, blauwe en bruine draad, kind kan de was doen. Maar deze lamp zit wat ingewikkeld in elkaar. De glazen kapjes krijg ik er niet zomaar af en voordat ik het erger maak dan het is, dacht ik, ik zal eens googelen of er in de buurt een neringdoende zit die de lamp zou kunnen repareren. Die is er niet, maar mijn oog viel op de enthousiaste wervende tekst van Werkspot.nl.

En ineens herinnerde ik me weer dat ik daar een paar jaar geleden had gemeld dat ik het trapgat en mijn slaapkamer graag gewit, geverfd en behangen wilde hebben, en daar reageerden toen een aantal mensen op waaruit ik er één koos die het tegen een vooraf afgesproken prijs ging doen. Een goede ervaring met Werkspot.nl dus. Ik melde nu wat er met mijn lamp aan de hand is en heb er ook een foto bij gedaan voor de duidelijkheid.

7.883 vakmensen hebben zich aangesloten bij Werkspot.nl. Zevenduizendachthonderddrieëntachtig praktisch opgeleiden die ik graag een klusje gun, en waarvan er toch een aantal moeten zijn voor wie wat voor mij een probleem is, pinda's is. Maar niemand heeft gereageerd! Niemand! Zou het dan zo ingewikkeld zijn dat zij die ervoor geleerd hebben er ook hun handen niet aan willen branden? Lampen en klokken, de autist in mij vindt dat die het moeten doen anders word ik daar erg onrustig van. Nu ja, ik wacht het nog maar even af of zich toch nog iemand meldt.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten