maandag 2 april 2018

Paasbrunch

Van de week stelde vriend Chris de vraag of het misschien een leuk idee was om op één van de paasdagen een paasbrunch te doen met elkaar. Daar was ik meteen voor, ik ben niet zo'n feestdagenmensch en had dus niet echt iets gepland, maar in deze spontane inval had ik zin. Ik stelde voor om het bij mij te doen. Chris en Rick namen briochebrood en paasstol mee, zo kon ik verder met verzinnen om het een feestelijk geheel te laten zijn.

Ik bedacht me dat een paasbrunch de uitgelezen gelegenheid was om het meer dan honderd jaar oude trouwservies van mijn opa en oma te gebruiken. Het is heel vrolijk en lente-achtig met paarse bloemetjes. En omdat het weer niet echt in lentestemming was, probeerde ik het maar naar binnen te halen. Met het servies, paarse tulpjes, leuke chocolade paashazen mijn grote roze pluche konijn (konijn, haas, who cares) en andere kleurige dingetjes op tafel lukte dat best. Jazzy easy listening van Ella Fitzgerald en Louis Armstrong op de achtergrond en natuurlijk de nodige comestibles maakte het compleet.

We hebben fijn lang getafeld en daarna lekker gerelaxt met eerst een bakje koffie met paastaart en later een wijntje, ondertussen gezellig kletsen terwijl Ella en Louis heerlijk door zongen. Als je zo ongedwongen bij elkaar bent vliegt de tijd voorbij en was het ineens al over zessen, dus stelde ik voor om iets te gaan eten of om eten te bestellen. We waren er vrij snel uit dat we al in tijden geen Grieks meer hadden gegeten en dat het lokale Griekse restaurant nog niet zo lang geleden een grondige verbouwing had ondergaan. Unaniem wilden we daar wel heen. Rick keek of ie überhaupt wel open was en reserveerde een tafeltje voor later op de avond. Dat was een goede zet, want het was er gezellig druk. We hebben er heerlijk gegeten, zodat we wel konden samenvatten dat deze dag erg in het teken stond van copieus eten, maar meer nog van vriendschap en samenzijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten